Solidarność Wielkopolska - TeleRada – bezpłatne porady dla seniorów
TeleRada – bezpłatne porady dla seniorów
Wtorek 15 września 2020

W ramach tegorocznej, trzeciej już edycji projektu ,,Enea dla pokoleń. Bezpieczny i zdrowy senior” uruchomiona została darmowa infolinia TeleRada. Pod numerem telefonu 800 805 605 przez 5 dni tygodniu, w wyznaczonych godzinach dyżurują eksperci wybranych dziedzin: w poniedziałki: 9.00-12.00 - dietetyk, we wtorki: 16.00-18.00 - prawnik, w środę: 10.00-13.00 - pracownik socjalny, w czwartki: 9.00-12.00 - rzecznik konsumentów, w piątki: 15.00-17.00 - lekarz i farmakolog. Dzięki wsparciu Fundacji Enea, infolinia jest całkowicie bezpłatna dla dzwoniących, niezależnie od tego, czy połączenie trwa minutę czy kwadrans.

Do współpracy Stowarzyszenie My50+ - koordynator projektu - zaprosiło ekspertów, którzy chętnie odpowiedzą i doradzą w zakresie swojej specjalności. W poniedziałki można zasięgnąć porady specjalisty żywienia, który udzieli cennych wskazówek jak zdrowo się odżywiać i jaką dietę stosować w różnego rodzaju schorzeniach. We wtorek przy telefonie dyżurują prawnicy, u których można zasięgnąć porady dotyczącej szeroko pojętego prawa od spadkowego do mieszkaniowego, po cywilne.

Środa to dyżur specjalisty w zakresie pomocy socjalnej. Tego dnia można pytać o zasiłki i pomoc socjalną, wnioski dotyczące opieki społecznej i wsparcie rzeczowe od samorządu.

W czwartki przy telefonie dyżurują eksperci z biura Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Poznaniu, którzy pomogą rozwiązać problemy związane z reklamacjami i wszelkimi zagadnieniami związanymi z podpisywaniem umów konsumenckich.

Z kolei piątkowe poradnictwo prowadzone przez lekarza i farmakologa są kontynuacją projektu, prowadzonego przez studentów medycyny i farmacji z nauczycielami akademickimi z Pracowni Geriatrii Katedry i Kliniki Medycyny Paliatywnej Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu. W jego ramach, udzielane były porady lekowe osobom starszym. Inicjatywa powstała z troski bezpieczeństwo tych osób, które w czasie epidemii COVID-19 mogły się zwrócić z pytaniami dotyczącymi stosowanego leczenia, bez konieczności wychodzenia z domu. Teraz też nie tylko będzie można zadać pytanie dotyczące problemów zdrowotnych, ale też skonsultować prawidłowość przyjmowania i dobór leków.

A wszystko to bez wychodzenia z domu i całkowicie bezpłatnie.
Jak zapewniają organizatorzy, nikt nie będzie sprawdzał numeru PESEL dzwoniących, więc porady udzielane są także osobom młodszym, które szukają pomocy w sprawach dotyczących bliskim im seniorom.

Anna Dolska